uvod u socioekonomsku teoriju i istoriju slika

UVOD U SOCIOEKONOMSKU TEORIJU I ISTORIJU SLIKA

Ušteda 159 rsd (10%)
Sve cene su sa uračunatim PDV-om.
Šta je determinisalo razvoj različitih vizuelnih kultura u evropskoj tradiciji od renesanse do danas? Odgovor koji knjiga “Uvod u socioekonomsku teoriju i istoriju slika” nudi jeste: ekonomski oblici proizvodnje i klasna borba koja iz ovih odnosa proizilazi. Drugim rečima, svaki od vizuelnih režima, tj. vizuelnih kultura koji je obrađen u knjizi (italijanska renesansa 16. veka, holandska umetnost 17. veka, umetnost u doba francuskog starog poretka, rani modernizam i savremena umetnost) nastao je u istorijski vrlo specifičnim uslovima. Ovi uslovi su određeni klasnom borbom i načinom na koji je ova borba oblikovala datu društvenu formaciju. Osnova ovakvog izučavanja jeste Marksova teza po kojoj se ni pravni, ni državni, pa ni kulturni oblici ne mogu razumeti isključivo iz njih samih, niti pak iz kakvog opšteg razvitka ljudskog duha. Upravo suprotno, osnovu svih pravnih, političkih ili kulturnih fenomena treba tražiti u materijalnim odnosima čiju je sveukupnost obuhvatio još Hegel i to terminom „bürgerliche Gesellschaft“ (građansko društvo). Dakle, anatomiju buržoaskog društva (ali, kako Marks pokazuje u svojim delima – i svih ostalih društava) treba tražiti u političkoj ekonomiji. Upravo zbog toga ova knjiga jeste neka vrsta dvostruke istorije: istorije umetnosti i istorije ekonomskih oblika proizvodnje, odnosno reč je o analizi načina na koje je ekonomska proizvodnja nadodređivala umetničku proizvodnju na Zapadu u periodu od 16. do 20. veka. Osnova ove knjige jeste analiza socioekonomske determinisanosti slika, odnosno vizuelne kulture u zapadnoj tradiciji ranog modernog i modernog doba, pri čemu je Marksov Kapital polazna tačka ove analize.

Ostavi komentar

Ocena:

Ukoliko poručujete preko sajta, ubacite željeni naslov u korpu, a potom pratite korake koji će vas odvesti do kraja kupovine. Da bi kupovina bila uspešna, treba da, na samom kraju, štiklirate kućicu “slažem se sa uslovima kupovine”. Ukoliko ste, prilkom popunjavanja podataka, uneli ispravnu mejl adresu, stići će vam potvrda kupovine sa brojem porudžbine. Porudžbinu možete da napravite i telefonom, ako nas pozovete na brojeve 060 050 1567 ili 060 050 1568, u periodu od 9 do 17 h. Van tog perioda možete nam poslati sms koji treba da sadrži: tačan naslov knige (ili knjiga) koju želite, potpunu adresu (ulica i broj; mesto i poštanski broj) i broj telefona. Prilikom poručivanja telefonom, kao način plaćanja jedina opcija je plaćanje pouzećem. A možete poručiti i mejlom, slanjem istih podataka na sajt@makart.rs.
Prilikom poručivanja telefonom, kao način plaćanja jedina opcija je plaćanje pouzećem. Možete nas pozvati na brojeve telefona 060 050 1567 ili 060 050 1568 (od 9 do 17 h). Van tog perioda možete nam poslati sms koji treba da sadrži: tačan naslov knjige (ili knjiga) koju želite, potpunu adresu (ime i prezime, ulica i broj; mesto i poštanski broj) i broj telefona.
Ukoliko imate neko pitanje (o raspoloživim naslovima, o statusu porudžbine i sl.) ili ako se ne snalazite prilikom poručivanja, možete nas pozvati na brojeve telefona 060 050 1567 ili 050 060 1568 (od 9 do 17 h). A možete nam i pisati na mejl adresu sajt@makart.rs. Odgovorićemo vam u najkraćem roku.
Porudžbinu uvek možete da otkažete, pa čak i kad vam kurir pozvoni na vrata, donoseći knjige. Ali bi ipak najbolje bilo da nas blagovremeno obavestite, ako ste se iz bilo kog razloga predomislili. Možete nas pozvati telefonom na brojeve 060 050 1567 ili 060 050 1568, a možete nam i pisati na mejl adresu sajt@makart.rs. U slučaju da ste izvršili uplatu ili platili karticom, pa morali da odustanete, novac će vam biti vraćen. Na isti način možete nas obavestiti i ako imate nelu reklamaciju (nisu vam stigle sve knjige; neka knjiga je oštećena ili postoji greška u štampi i sl.), odmah ćemo vam se javiti radi dogovora kako da ispravimo grešku. Ukoliko ste napravili porudžbinu, pa onda shvatili da u očekivano vreme isporuke nećete moći da primite pošiljku, javite nam se – promenićemo datum isporuke ili ćemo pošiljku preusmeriti na drugu adresu, ako vam tako više odgovara.