univerzitet na tržištu komercijalizacija visokog školstva

UNIVERZITET NA TRŽIŠTU - KOMERCIJALIZACIJA VISOKOG ŠKOLSTVA

Derek Bok
Da li je sve u okviru univerziteta na prodaju ukoliko je cena povoljna? U ovoj knjizi, jedan od vodećih prosvetnih stručnjaka u Americi upozorava nas da je odgovor često potvrdan. Sveobuhvatno posmatrajući sve veću komercijalizaciju akademskih institucija, Derek Bok temeljno istražuje napore američkih univerziteta da novčano profitiraju ne samo od sporta, već, sve češće, i od obra zovanja i istraživanja. On pokazuje kako takvi poduhvati podrivaju osnovne akademske vrednosti i šta univerziteti mogu da učine da bi ograničili štetu koja nastaje. Suočeni sa ovakvim iskušenjima, iz silne želje da zarade novac, univerziteti čine sve više ustupaka na štetu osnovnih akademskih vrednosti. Iako preduzetnički univerziteti mogu uspeti na kratke staze, Bok ističe da će samo one institucije koje se čvrsto drže akademskih vrednosti, čak i na uštrb više isplativih ulaganja, steći poverenje javnosti i zadržati ugled fakulteta i studenata.Derek Bok, nekadašnji rektor i dekan Pravnog fakulteta na Univerzitetu Harvard, profesor je u Centru Hauzer za neprofitne organizacije pri Univerzitetu Harvard.
Pošalji