sociologija medija rutine, tehnologija i moć

SOCIOLOGIJA MEDIJA - RUTINE, TEHNOLOGIJA I MOĆ

Ušteda 118 rsd (9%)
Sve cene su sa uračunatim PDV-om.

‘Sociologija medija: rutine, tehnologija i moć’ metasociologijska je analiza povezanosti sociologijske i medijske teorije. Sistematizacijom društvene i medijske teorije nastoji se odgovoriti na nekoliko temeljnih epistemoloških i ontoloških pitanja: kako komunikacija i mediji stvaraju znanje o društvu?, kakvi se tipovi društvenih odnosa mogu implicitno i eksplicitno razaznati u sociologijskim i medijskim teorijama? Kako bi se pobliže utvrdila društvena uloga komunikacije te usmjerila pozornost na slojeve društvenosti koji određuju komunikaciju, izdvajaju se kategorije rutina, tehnologije i moći. Pod rutinama se podrazumijevaju svi oblici međuljudske i medijske komunikacije koji se ostvaruju u društvenim skupinama i koji postaju ponovljivi, uhodani i objektivirani. Pod tehnologijom se promatraju sve tehničke i infrastrukturne sastavnice medija kao što su komunikacijski kanali, softverski sustavi, ekspertni sustavi, algoritmi i kodovi, koji na određene načine usmjeravaju ili mijenjaju komunikaciju. Moć se promatra kao sposobnost oblikovanja i mijenjanja komunikacije. Ona se ostvaruje promjenom društvenih odnosa i društvenih struktura statusnim, političkim, ekonomskim i drugim sredstvima. Knjiga može poslužiti sociologinjama i sociolozima koji su zainteresirani za istraživanje medija, ali i istraživačicama i istraživačima medija koji su zainteresirani za sociološke korijene tog interdisciplinarnog polja.

Ova knjiga izvorno je znanstveno djelo koje predstavlja uspješan pokušaj meta teorijske, pa i ontološke analize komunikacija i medija te njihovih učinaka u suvremenom društvu.

Ona je posvećena proučavanju kompleksnog odnosa medija i društva, odnosno istraživanju uvjeta, okolnosti i kontekstualnih određenosti prilikom društvenih uloga i korištenja komunikacija, medija i njihovih tehnologija popraćenih tek naizgled banalnom - no zapravo za značenja i interpretacije krucijalno važnom! - rutinizacijom njihova korištenja.

Ništa pri svemu tome, pokazuje i dokazuje nam autor ovom knjigom, nije slučajno već upravo kontekstualno definirano društvenim ''igrama'' moći.(Hajrudin Hromadžić)

Tanja Grmuša: Paško Bilić, Sociologija medija: Rutine, tehnologija i moć. Medijske studije.

Ostavi komentar

Ocena:

Ukoliko poručujete preko sajta, ubacite željeni naslov u korpu, a potom pratite korake koji će vas odvesti do kraja kupovine. Da bi kupovina bila uspešna, treba da, na samom kraju, štiklirate kućicu “slažem se sa uslovima kupovine”. Ukoliko ste, prilkom popunjavanja podataka, uneli ispravnu mejl adresu, stići će vam potvrda kupovine sa brojem porudžbine. Ukoliko se ne snalazite, možete nam poslati mejl na sajt@makart.rs Odgovorićemo vam u najkraćem roku.
Ukoloiko ne poručujete preko sajta, već porukom, kao način plaćanja jedina opcija je plaćanje pouzećem. Poruka ili mejl koji nam šaljete treba da sadrži: tačan naslov knjige (ili knjiga) koju želite, potpunu adresu (ime i prezime, ulica i broj; mesto i poštanski broj) i broj telefona.
Ukoliko imate neko pitanje (o raspoloživim naslovima, o statusu porudžbine i sl.) ili ako se ne snalazite prilikom poručivanja, možete nam poslati mejl na sajt@makart.rs Odgovorićemo vam u najkraćem roku.
Porudžbinu uvek možete da otkažete, pa čak i kad vam kurir pozvoni na vrata, donoseći knjige. Ali bi ipak najbolje bilo da nas blagovremeno obavestite, ako ste se iz bilo kog razloga predomislili. Možete nas pisati na mejl adresu sajt@makart.rs. U slučaju da ste izvršili uplatu ili platili karticom, pa morali da odustanete, novac će vam biti vraćen. Na isti način možete nas obavestiti i ako imate nelu reklamaciju (nisu vam stigle sve knjige; neka knjiga je oštećena ili postoji greška u štampi i sl.), odmah ćemo vam se javiti radi dogovora kako da ispravimo grešku. Ukoliko ste napravili porudžbinu, pa onda shvatili da u očekivano vreme isporuke nećete moći da primite pošiljku, javite nam se – promenićemo datum isporuke ili ćemo pošiljku preusmeriti na drugu adresu, ako vam tako više odgovara.