novo
psiha i hrana

PSIHA I HRANA

Jasmina Knežević, Jelena Blanuša
Jelena Blanuša i Jamina Knežević knjigu "Psiha i hrana" posvećuju psihologiji ishrane, odnosno fenomenu koji je poznat kao "jedenje iz dosade" ili jedenje kako bismo potisnuli određena osećanja ili traume. Knjiga "Psiha i hrana", pre svega, predstavlja jedan revolucionarni pristup ovom problemu.
Podelite:

Zašto jedemo i kad nismo gladni? Šta hrana znači za nas i koju simboliku krije? Zašto se u ponašanju prema hrani otkriva ko smo i kakvi smo? Zašto hranu povezujemo sa uspomenama i sećanjima? Zašto posežemo za hranom a u stvari nam nedostaje ljubav? Šta je emocionalna glad, a šta hrana utehe? Da li se stidite nekog svog ponašanja u vezi sa hranom? Kakav je uticaj porodice na formiranje prehrambenih navika? Kada nam je hrana sapatnik u tugovanju a kada u odnosu prema hrani osećamo stid, krivicu, depresiju, bes…

Odgovori na ova pitanja uvode nas u psihologiju ishrane, novu psihološku oblast koja sve više dobija na važnosti i značaju. Psihologijom ishrane se već desetak godina bave i dve domaće autorke, Jasmina Knežević i Jelena Blanuša, obe profesorke na Visokoj školi strukovnih studija u Subotici.

U knjizi su sabrale svoja znanja i iskustva i prenele ih na jasan i slikovit način, sa mnogo primera i iskustava klijenata iz psihološke prakse. U petnaest poglavlja autorke se bave značenjem hrane, fiziološkim procesima ishrane, zadovoljstvom koje nalazimo u hrani, hrani kao regulatoru emocija, zaštiti od pretnji i ugrožavanja, prevladavanju stresa, samoregulaciji i snazi volje u menjaju odnosa prema hrani, poremećajima ishrane… Na kraju je poglavlje o psihološkom aspektu regulisanja telesne težine a jedan od zaključaka je da ukoliko se hranom potiskuju negativne emocije ili podstiču pozitivne, nijedan klasičan režim ishrane za smanjenje kilograma neće dati željene rezultate.

NAJNOVIJA ISTRAŽIVANJA I SAZNANJA IZ PSIHOLOGIJE ISHRANE

  • • Koje intervencije može primeniti psiholog u promeni odnosa prema hrani?
  • • O emocionalnom jedenju, anoreksiji, bulimiji, ortoreksiji…
  • • Lepota kao imperativ – da li je mršavo zaista lepo?
  • • Gojaznost – da li su zaista krivi „debeli“ geni?
  • • Korisne strategije za gubljenje telesne mase

Knjiga Psiha i hrana ima izuzetan značaj za razumevanje uhranjenosti, opšteg fizičkog i mentalnog zdravlja. Odlično je akademsko i štivo za širu upotrebu.

Ljiljana Sokolova, prim. mr dr, specijalista higijene

Iako osnovni cilj autorki nije davanje “recepta za uspeh”, šta god on značio, neosporno je da će čitalac u brojnim situacijama prepoznati sebe i svoje ponašanje, uočiti i konačno bolje razumeti neke neefikasne i maladaptivne strategije koje primenjujemo.

Vesna Barzut, doc. dr, psiholog

4 zdrave navike koje možete započeti odmah i kod kuće

23.09.2021.

Formiranje zdravih navika je teško, a njihovo održavanje može biti još teže. Svi želimo da budemo najbolja verzija sebe, ali to nije lako. Umesto što ćete raditi na detaljnom razrađivanju potpune promene vašeg života, razmislite o tome da počnete sa zdravim navikama koje unose samo nekoliko prilagođavanja u vašu svakodnevnu rutinu. Detaljnije

5 tajni o ishrani za fantastične rezultate

30.08.2021.

Zaboravite dijete koje daju kratkoročne rezultate, izgladnjivanje, preteške režime koji zahtevaju mnogo novca, a pre svega, mnogo vremena. Predstavljamo vam 5 saveta koji će vam pomoći da izmenite nekoliko svojih navika i pomoći vam da za kratko vreme dođete do rezultata. Detaljnije

Pošalji