premještanje usluga

PREMJEŠTANJE USLUGA

Sve cene su sa uračunatim PDV-om.

ISKORIŠĆENJE OPTIMALNE VANGRANIČNE PRILIKE
Ako ste aktivni rukovodilac u 21. veku, već znate za pojavu globalizacije u industriji – iako možda niste upoznati sa kompletnim sadržajem te pojave. Ali ona je, po bilo kojoj meri, velika.
Uzroci te pojave detaljno su obrazloženi i veoma neretko su intenzivno raspravljani. Oni uključuju prekomorski nizak trošak radne snage, mali broj regulatornih ograničenja, bliskost tržišta u nastajanju (olakšavanje prodaje na tim tržištima), mogućnost usmeravanja domaćih resursa na razvoj proizvoda i marketing, pojednostavljenje proizvodne tehnologije, porast dobavljačkih grupa u različitim zemljama itd.
Ali, postoji paralelna pojava koja je danas prisutna – još jedna vrsta vangraničnog poslovanja – i koja bi ubrzo mogla da nadmaši industrijskog brata u opsegu i razmeri: globalizacija usluga. Mi to zovemo “premeštanje usluga”.
Ovo je nova i drugačija pojava, i jedna čije implikacije nisu dovoljno jasne mnogim poslovnim rukovodiocima. Istina je da je većina ljudi čula priče u kojima velika preduzeća sele pozivne centre i osnovne poslovne procese (npr. razvoj softvera, platnu listu, fakturisanje) na vangranične lokacije.
Takođe, većina ljudi zna okvirno što je potrebno za razumevanje nesavladive logike koja se nalazi iza ovih razvoja događaja. Kupcu koji zove da bi se požalio na stavku upisanu na mesečnom izveštaju kreditne kartice nije važno da li je zaposleni koji radi u pozivnom centru u Omahi u Nebraski ili u Bangaloreu u Indiji. Ako je jeftinije zaposliti tog radnika u Bangaloreu nego u Omahi i ako ta osoba može uspešno da reši problem, onda je vrlo verovatno da će se ta usluga preseliti na vangraničnu lokaciju.
Kratak sadržaj
Globalizacija usluga: što, zašto i kada
Ekonomija i pokretači vangraničnog poslovanja
Ostvarenje
Ponuda
Premještanje kompleta vještina
Premještanje usluga: implikacije na politike
Pogled naprijed

ROBERT E. KENNEDY je profesor Poslovne administracije s odlikom Tom Lantos, direktor Globalne inicijative na Poslovnoj školi Ross Univerziteta Michigan i izvršni direktor Instituta William Davidson (WDI). Proveo je osam godina na Harvardskoj poslovnoj školi istražujući globalnu strategiju i predavajući predmete međunarodnog poslovanja. Konsultovao je i investirao preduzetnički kapital širom Evrope i Azije.
AJAY SHARMA je istraživački rukovodilac Inicijative globalizacije usluga na WDI-u. Godine 1992. pridružio se Infosysu koji je upravo osnivao delatnost vangraničnog poslovanja razvoja softvera. Kasnije se pridružio PriceWaterhouseCoopersu kao tehnološki konsultant.

Ostavi komentar

Ocena:

Ukoliko poručujete preko sajta, ubacite željeni naslov u korpu, a potom pratite korake koji će vas odvesti do kraja kupovine. Da bi kupovina bila uspešna, treba da, na samom kraju, štiklirate kućicu “slažem se sa uslovima kupovine”. Ukoliko ste, prilkom popunjavanja podataka, uneli ispravnu mejl adresu, stići će vam potvrda kupovine sa brojem porudžbine. Porudžbinu možete da napravite i telefonom, ako nas pozovete na brojeve 060 050 1567 ili 060 050 1568, u periodu od 9 do 17 h. Van tog perioda možete nam poslati sms koji treba da sadrži: tačan naslov knige (ili knjiga) koju želite, potpunu adresu (ulica i broj; mesto i poštanski broj) i broj telefona. Prilikom poručivanja telefonom, kao način plaćanja jedina opcija je plaćanje pouzećem. A možete poručiti i mejlom, slanjem istih podataka na sajt@makart.rs.
Prilikom poručivanja telefonom, kao način plaćanja jedina opcija je plaćanje pouzećem. Možete nas pozvati na brojeve telefona 060 050 1567 ili 060 050 1568 (od 9 do 17 h). Van tog perioda možete nam poslati sms koji treba da sadrži: tačan naslov knjige (ili knjiga) koju želite, potpunu adresu (ime i prezime, ulica i broj; mesto i poštanski broj) i broj telefona.
Ukoliko imate neko pitanje (o raspoloživim naslovima, o statusu porudžbine i sl.) ili ako se ne snalazite prilikom poručivanja, možete nas pozvati na brojeve telefona 060 050 1567 ili 050 060 1568 (od 9 do 17 h). A možete nam i pisati na mejl adresu sajt@makart.rs. Odgovorićemo vam u najkraćem roku.
Porudžbinu uvek možete da otkažete, pa čak i kad vam kurir pozvoni na vrata, donoseći knjige. Ali bi ipak najbolje bilo da nas blagovremeno obavestite, ako ste se iz bilo kog razloga predomislili. Možete nas pozvati telefonom na brojeve 060 050 1567 ili 060 050 1568, a možete nam i pisati na mejl adresu sajt@makart.rs. U slučaju da ste izvršili uplatu ili platili karticom, pa morali da odustanete, novac će vam biti vraćen. Na isti način možete nas obavestiti i ako imate nelu reklamaciju (nisu vam stigle sve knjige; neka knjiga je oštećena ili postoji greška u štampi i sl.), odmah ćemo vam se javiti radi dogovora kako da ispravimo grešku. Ukoliko ste napravili porudžbinu, pa onda shvatili da u očekivano vreme isporuke nećete moći da primite pošiljku, javite nam se – promenićemo datum isporuke ili ćemo pošiljku preusmeriti na drugu adresu, ako vam tako više odgovara.