poslovna etika, korporacijska društvena odgovornosti i održivost

POSLOVNA ETIKA, KORPORACIJSKA DRUŠTVENA ODGOVORNOSTI I ODRŽIVOST

Sve cene su sa uračunatim PDV-om.

POSLOVNA ETIKA ZA BOLJE MENADŽERE BUDUĆNOSTI!
Knjiga predstavlja niz pitanja i tema u sklopu društvene odgovornosti poslovanja, spominju se i brojni problemi i rasprave. Krajnji cilj nije toliko pružiti odgovore – nema jednostavnih odgovora – nego više informisati čitaoce o savremenim raspravama. Svi smo mi uključeni u ove rasprave – kao potrošači i kupci, kao građani i pojedinci u društvu i, verovatno, kao i zaposleni, menadžeri, investitori i preci budućih generacija. Zbog toga su te teme za nas uvek relevantne. Uopšte nije važno da li živimo Srbiji, Velikoj Britaniji ili bilo kojoj drugoj zemlji – svi smo mi globalni građani, i štagod da se dogodi utiče i na nas do neke mere. Zbog toga je ova knjiga važna jer pruža takvu perspektivu na trenutna pitanja i rasprave. Ovo je drugo izdanje knjige i mnogo se može dobiti od pitanja koja se u njoj postavljaju i razmatraju.


Kratki sadržaj
PRVI DIO: UVOD U POSLOVNU ETIKU, KORPORACIJSKU DRUŠTVENU ODGOVORNOST I ODRŽIVOST
I. Od etike do poslovne etike
Nužnost morala i potreba za etikom Uvod u središnje etičke teorije
Zajedničko dobro, socijalni principi i privatno vlasništvo
Sto godina katoličkog socijalnog nauka
Utilitarizam
Teorije distributivne pravde
Bogati i siromašni: argument za obvezu pomaganja
Gospodarska etika u vremenu postmoderne i u vremenu globalizacije
II. Temeljci poslovne etike, korporacijske društvene odgovornosti i održivosti
Pregled razvoja koncepta DOP-a
Temeljna pitanja poslovne etike i etičkih kodeksa
Temeljna pitanja korporacijske društvene odgovornosti
Održivost i etika
Ekološka etika i slučajevi ekoloških katastrofa
DOP i promicanje ljudskih prava u radnoj okolini
DOP, tržišni odnosi i odnosi s lokalnom zajednicom
DOP u RH
Obrazac za donošenje moralnih odluka

DRUGI DIO: ODABRANE TEME IZ POSLOVNE ETIKE, KORPORACIJSKE DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI I ODRŽIVOSTI
I. Uvod
Problem naravi i odgovornosti korporacije
Teorija interesnog dioništva moderne korporacije
II. Marketing
Etički problemi vezani uz čimbenike marketinškog spleta
Etički izazovi globalnom marketingu
Etičke dileme marketinga putem društvenih medija
III. Menadžment
Načela etičnosti u upravljanju ljudskim potencijalima
Korporacijska društvena neodgovornost zaposlenika
Stakleni strop: granice u napredovanju žena na radnome mjestu
IV. Računovodstvo, revizija, financije i bankarstvo
Načela PE i korporacijske društvene odgovornosti u području računovodstva, revizije, financija i bankarstva
Poslovna etika banaka
Elementi poslovne etike u financijskom sektoru s naglaskom na investicijske fondove
V. Ostalo
Tumačenje veze etike i Interneta među studentima ZŠEMa
Utjecaj europskih kultura na poslovnu etiku i korporacijsku društvenu odgovornost


BORNA JALŠENJAK je diplomirao filozofiju i religijske nauke na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove, Univerzitet u Zagrebu, 2008. godine. Doktorsku disertaciju iz filozofije i menadžmenta je obranio na Hrvatskim studijima, Univerzitet u Zagrebu 2014. godine. Bio je gostujući nastavnik/istraživač na Univerzitetu St. Ambrose – College of Business (SAD) na programu Master of Organizational Leadership (MOL). Na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa je redovni profesor Uvoda u filozofiju, Poslovna etika i korporacijska društvena odgovornost i Vodstvo. Oblasti interesovanja obuhvataju poslovnu etiku i društvenu odgovornost, kao i preklapanje između menadžmenta (posebno teorija motivacije) i filozofije (posebno filozofske antropologije).
KRISTIJAN KRKAČ, filozof. Profesor je Filozofije i Poslovne etike i KDO i Uvoda u filozofiju i kritičko mišljenje na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa od 2003. godine; Analitičke filozofije i Epistemologije na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove u Zagrebu od 1996. godine i Introduction to Ethics and CSR na Science Po Lille, Institut d’études politiques de Lille u Francuskoj od 2010. godine. Dosad je objavio 10 autorskih knjiga, više od 50 naučnih i drugih članaka, uredio je 3 knjige, 2 zbornika i kao gost saradnik jedan broj međunarodnog časopisa iz oblasti društvene odgovornosti. Od eminentnijih časopisa u kojima objavljuje izdvajaju se časopisi Wittgenstein Studien i Social Responsibility Journal i izdavači: Springer Verlag, De Gruyter, Austrian Ludwig Wittgenstein Society, Emerald, Ashgate i University Press of America. Interesi u struci su mu Filozofija Ludwiga Wittgensteina i Epistemologija u filozofiji i Korporativna društvena neodgovornost u poslovnoj etici i KDO. Van područja struke bavi se filozofijom sporta, filma i rock muzike.

Ostavi komentar

Ocena:

Ukoliko poručujete preko sajta, ubacite željeni naslov u korpu, a potom pratite korake koji će vas odvesti do kraja kupovine. Da bi kupovina bila uspešna, treba da, na samom kraju, štiklirate kućicu “slažem se sa uslovima kupovine”. Ukoliko ste, prilkom popunjavanja podataka, uneli ispravnu mejl adresu, stići će vam potvrda kupovine sa brojem porudžbine. Ukoliko se ne snalazite, možete nam poslati mejl na sajt@makart.rs Odgovorićemo vam u najkraćem roku.
Ukoloiko ne poručujete preko sajta, već porukom, kao način plaćanja jedina opcija je plaćanje pouzećem. Poruka ili mejl koji nam šaljete treba da sadrži: tačan naslov knjige (ili knjiga) koju želite, potpunu adresu (ime i prezime, ulica i broj; mesto i poštanski broj) i broj telefona.
Ukoliko imate neko pitanje (o raspoloživim naslovima, o statusu porudžbine i sl.) ili ako se ne snalazite prilikom poručivanja, možete nam poslati mejl na sajt@makart.rs Odgovorićemo vam u najkraćem roku.
Porudžbinu uvek možete da otkažete, pa čak i kad vam kurir pozvoni na vrata, donoseći knjige. Ali bi ipak najbolje bilo da nas blagovremeno obavestite, ako ste se iz bilo kog razloga predomislili. Možete nas pisati na mejl adresu sajt@makart.rs. U slučaju da ste izvršili uplatu ili platili karticom, pa morali da odustanete, novac će vam biti vraćen. Na isti način možete nas obavestiti i ako imate nelu reklamaciju (nisu vam stigle sve knjige; neka knjiga je oštećena ili postoji greška u štampi i sl.), odmah ćemo vam se javiti radi dogovora kako da ispravimo grešku. Ukoliko ste napravili porudžbinu, pa onda shvatili da u očekivano vreme isporuke nećete moći da primite pošiljku, javite nam se – promenićemo datum isporuke ili ćemo pošiljku preusmeriti na drugu adresu, ako vam tako više odgovara.