raspevani beograd

RASPEVANI BEOGRAD

Irena Šentevska
"Raspevani Beograd" je studija Irene Šentevske, koja na osnovu analize preko 4.500 muzičkih spotova istražuje transformaciju medijske slike Beograda tokom tri decenije (1980–2010). Kroz dramatične društvene, političke i ekonomske promene u samom Beogradu, Srbiji, i širem globalnom kontekstu, ova interdisciplinarna knjiga istražuje kompleksnu interakciju real politike, politike identiteta, ekonomije medija i popularne kulture. Autorka minuciozno, iscrpno, akribički i duhovito osvetljava odnose između konstrukcije urbanog identiteta, posebno podele na „urbani“ i „seljački“ Beograd, i savremenih medijskih formi, fokusirajući se pritom na muzički video.

Na uzorku od preko 4.500 muzičkih spotova Irena Šentevska ilustruje kako se slika Beograda u ovoj medijskoj formi transfomisala tokom tri decenije (1980–2010) dramatičnih društvenih, političkih i ekonomskih promena i previranja u samom Beogradu, Srbiji, ali i širem globalnom kontekstu. U tom ključu, knjiga Raspevani Beograd ukazuje na kompleksnu interakciju real politike, politike identiteta, ekonomije medija i popularne kulture.
Minuciozno izvedena, iscrpna, akribički i duhovito napisana, ova interdisciplinarna studija predstavlja jedan od prvih pokušaja sistematičnog i obuhvatnog rasvetljavanja odnosa između konstrukcije urbanog identiteta (podele na „urbani“ i „seljački“ Beograd) i savremenih medijskih formi, kakav je muzički video. Akademski uvidi premreženi zanimljivim, pažljivo odabranim i veoma duhovitim svedočenjima i komentarima koji potiču iz svih epoha medijske industrije Srbije poseban su kvalitet Raspevanog Beograda.Analiza načina na koji je u muzičkim spotovima predstavljan Beograd može se, najzad, čitati i kao svojevrsni putopis kroz medijski urbani pejzaž naše prestonice, koji do sada nije tumačen ovako minuciozno i u tako širokom vremenskom rasponu.

Pošalji