muzički roman

MUZIČKI ROMAN

Kolja Mićević

LIRSKA ISTORIJA MUZIKE

DžEPNA ISTORIJA MUZIKE

MUZIČKI ROMAN

Čitalac, makar povremeni, ovih mojih listova isunjenih pričama o muzičarima i njihovim delima i sudbinama, može ponekad da se zbuni zbog tri naslova koje povremeno pominjem, i upućujem ga na neki veći ili manji podatak u njima, kako ne bih ponavljao već napisano. Do toga je neizbežno moralo doći pošto je ceo ovaj muzički projekat uveliko prevazišao svoj prvobitno zamišljeni obim od, kako sam mislio, 400 ili 500 strana klasičnog formata!

LIRSKA ISTORIJA MUZIKE, s podnaslovom Od Pitagore do Baha, sastoji se od četiri knjige s ukupno 3 600 strana, objavljena je za beogradski Sajam knjiga 2012;

DžEPNA ISTORIJA MUZIKE, s podnaslovom Od Orfeja do Ljubice Marić, knjižica je od dvestotinak strana, ali koja u sažetom obliku predstavlja ono najbitnije što čini građu celokupnog poduhvata; zamišljena je da se čita kao zbirka stihova u kojoj kratki tekstovi o kompozitora imaju ulogu komentara u obliku ličnih impresija o svakom muzičaru, bez uobičajenih biografskih podataka;

MUZIČKI ROMAN, s različitim podnaslovima za svaki tom ‒ Od Juvala do Mocarta;

U Mocartovom sazvežđu; Od Mocarta do Mocarta; Međučin ‒ dosad je objavljen u četiri knjige, a predviđena su još dva toma; ovaj je peti.

Ova podela na tri veće celine proistekla je iz glavne zamisli da postoje tri početka muzike: prvi, biblijski, od Juvala; drugi, mitološki, od Orfeja; treći, antički, od Pitagore; a svaki od njih je odredio jednu od osnovnih smernica: Juval vokalnu (religioznu); Orfej vokalnu (svetovnu); Pitagora instrumentalnu, što ne isključuje ‒ naprotiv! ‒ sve mogućnosti uzajamnih povezivanja i prožimanja.

Pošalji