Medijska kultura namenjena je studentima osnovnih i master studija kao i široj publici, a posvećena je kritičkom tumačenju medijskog sadržaja i načina funkcionisanja medijskih industrija. Knjiga nudi osnovna saznanja iz oblasti: medijske pismenosti, vlasništva i kontrole nad medijima, medijskih industrija, produkcije informativnog programa, ekonomske igre medija, reklamne industrije, efekata medija, uslovljavanja publike, digitalnih medija, privatnosti i veštačke inteligencije. Autor knjige polazi od pretpostavke da, što nam je funkcionisanje medija i način njihovog uticaja na nas jasniji, to nad tim procesom možemo da imamo veću kontrolu ili čak možemo odustati od korišćenja pojedinih medija. U tom smislu bićemo u prednosti u odnosu na obične korisnike medija, koji se ovoj tematici nisu posvetili i prepustili su se njihovom uticaju, a da toga do kraja nisu ni svesni. Iz neopreznog korišćenja medija potiču mnoge opasnosti opisane u knjizi, kao što su zapadanje u filterski mehur, ugrožavanje privatnosti, gubitak kontrole nad korišćenjem pojedinih adiktivnih digitalnih medija i slično.Većina ljudi medije konzumira na ustaljen način, ne dovodeći u pitanje svoje prakse njihovog konzumiranja. Međutim svaki medij se bori za našu pažnju i u toj borbi je bespoštedan u pokušaju da nas uslovi da ga koristimo uvek i na jednoličan način. Mediji nisu samo štetni, od njih možemo imati puno koristi, međutim, moramo znati da izbegnemo zamke, kao i to da nešto što je danas korisno sutra, usled prevelike upotrebe, može izazivati zavisnost, dekoncentraciju, gubitak fokusa i slične probleme. Na nama je da pokušamo da se takvim pritiscima odupremo i koristimo što veću lepezu medija zarad ličnog informisanja, obrazovanja i zabave. Svrha ove knjige je da studentima i široj publici omogući da steknu veći stepen medijske kulture i veću sposobnost kritičkog odnosa prema medijima. Takođe, cilj je i da zainteresuje publiku da nastavi da produbljuje znanja iz oblasti medijske kulture čitajući dalje literaturu i prateći dešavanja u okviru razvoja medijskih industrija.
- Ko je autor knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- Ljubomir Maširević
- O čemu govori knjiga „MEDIJSKA KULTURA“?
- Knjiga „Medijska kultura“ autora Ljubomira Maširevića predstavlja sveobuhvatan priručnik namenjen studentima osnovnih i master studija, kao i široj javnosti, sa fokusom na kritičko tumačenje medijskog sadržaja i funkcionisanje medijskih industrija. U delu „Medijska kultura“ Maširević objašnjava ključne pojmove kao što su medijska pismenost, vlasništvo nad medijima, ekonomske igre u reklamnoj industriji, digitalni mediji, privatnost i uticaj veštačke inteligencije. Autor podseća da je razumevanje medija ključno za prevazilaženje njihovih manipulacija i za uspostavljanje kontrole nad sopstvenim medijskim navikama, čime nas poziva na odgovorno i kritičko korišćenje medija u svakodnevnom životu.
- Koji je žanr knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- Nauka, Popularna nauka, Stručna literatura, Eseji, publicistika
- Koji je izdavač knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- Čigoja štampa
- Koji je broj strana knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- 276
- Koji je povez knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- Broširani povez
- Koji je ISBN kod knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- 9788653111274
- Koje je pismo knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- latinica
- Koja je godina izdanja knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- 2025
- Da li je knjiga „MEDIJSKA KULTURA“ trenutno dostupna za kupovinu?
- Da, knjiga je trenutno dostupna.
- Koja je cena knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- Cena knjige je 1.161 rsd
- Koje još knjige postoje u ponudi od autora knjige „MEDIJSKA KULTURA“?
- FILM I NASILJE, POPULARNA KULTURA
Ostavi komentar