kako se zemlje natječu
rasprodato

KAKO SE ZEMLJE NATJEČU

Richard H. K. Vietor
Podelite:
Kako se zemlje žure u nadmetanju u sve globalizovanijoj areni, državne strategije važnije su nego ikada. Zemlje širom sveta sve oštrije se nadmeću za tržišta, tehnologije, vještine, strane investicije i kanale distribucije koji su potrebni za rast njihovih ekonomija i podizanje životnog standarda. U našem potpuno globalizovanom svetu, specifične strategije tih nacionalnih vlada ili će uspeti – ili podbaciti – u naporima da podstaknu i održe rast, smanje siromaštvo, prilagode se urbanizaciji i stvore radna mesta.U knjizi "Kako se zemlje natječu: strategija, struktura i državno upravljanje u globalnoj ekonomiji", cpokazuje kako države određuju smer i stvaraju klimu za nacionalni ekonomski razvoj i profitabilna privatna preduzeća. Vietor ističe da u današnjem hiperkonkurentnom okruženju država stalno osigurava specifične prednosti koja su preduzećima naophodna kako bi se ravnopravno nosila s konkurentima. Te prednosti uključˇuju visoku štednju i niske kamatne stope za investiranje, čvrsta prava vlasništva i dobro državno upravljanje, tehnološki motivisanu i predanu radnu snagu, nisku stopu inflacije i brzo rastuće domaće tržište.Prikazujući istorijski kontekst, ekonomske analize i intervjue s izvršnim direktorima i državnim službenicima širom sveta, Vietor nudi živopisnu i pronicljivu analizu različˇitih pristupa državnim strategijama koje vode i do uspeha i do neuspeha. Poglavlja opisuju važne zemlje – Kinu, Indiju, Japan, Singapur i Sjedinjene Države, jednako kao i Meksiko, Rusiju, Saudijsku Arabiju, Južnu Afriku i Italiju – otkrivaju jedinstvene društvene, ekonomske, kulturne i istorijske snage koje su odredile zemljinu putanju razvoja. Vietor takođe osporava široko rasprostranjeno mišljenje da u tržišnim ekonomijama, kao što su Sjedinjene Države, jak uticajdržave može samo omesti poslovni uspeh.Provokativna u prikazu i bogata u izvorima, knjiga "Kako se zemlje natječu" nudi snažan uvid u razvoje poslovnih okruženja kod važnih naroda – i u prošlosti i u budućnosti.„Globalizacija potpuno ističe, više nego ikada pre, konkurentske pozicije naroda. Koristeći se dugim iskustvom predavača na poslovnoj školi Harvard, smer Poslovanje, država i međunarodna ekonomija, Richard Vietor razjašnjava vezu između ekonomskog postignuća i državne politike. Kako se zemlje natječu pruža okvir koji je neophodan menadžerima da bi razumeli putanje razvoja zemalja i kako bi mogli donositi odluke u međunarodnoj ekonomiji.“ - Daniel Yergin, predsednik uprave, Cambridge Energy Research Associates, autor The Prize: The Epic Quest for Oil, Money and Power i koautor Commanding Heights: The Battle for the World Economy„Kako se zemlje natječu vrlo je čitljiv iskaz o tome zašto je država važna u nacionalnom ekonomskom postignuću. Temeljeno na studijama slučaja najvažnijih svjtskih ekonomija, Richard Vietor pokazuje kako strategije razvoja koje države slede znatno određuju funkcionsanje tržišta dobro ili ne. Poslovni ljudi i informisani građani trebali bi da razumeju problematiku o kojoj se u knjizi govori.“ - Dwight Perkins, H. H. Burbank profesor političke ekonomije na Univerzitetu Harvard i bivši direktor Instituta za međunarodni razvoj na Harvardu„Globalizacija je pažnju usmerila na zemlje, a ne samo na preduzeća. Suprotno mišljenju da globalizacija čini zemlje nevažnima, a vlade nemoćnima, Vietorova knjiga Kako se zemlje natječu pruža fascinantan i svež pogled na uticaj nacionalnih politika na ostvarenja preduzeća.“ - Jordi Canals, dekan poslovne škole IESE, Univerzitet Navarra, Španija„Kako svet postaje sve više „spljošten“, raste i vladina moć da pomogne ili odmogne konkurentnosti svoje zemlje, a za preduzeća je važno da to uzmu u obzir pri oblikovanju svojih strategija. Bez obzira kakav je vaš filozofski pogled na ulogu državne politike u poslovanju preduzeća, razumevanje analitičkog okvira i zemljinih „razvojnih puteva“ opisanih u ovoj knjizi biće presudno. Za obazrive poslovne ljude koji rade u našem globalnom svetu, knjiga profesora Richarda Vietora je preko potrebno štivo.“ - Victor Fung, predsednik uprave grupe, Li&Fung grupa
Pošalji