kako se fabrikuje javno mnjenje

KAKO SE FABRIKUJE JAVNO MNJENJE?

Serž Alimi, Dominik Vidal, Anri Maler, Matjas Rejmon

Cenzura je zastarela, dobra ratna propaganda sada se oslanja na umeće pozicioniranja kamere naspram neodoljivih, manihejskih slika. Emocije su postale potka automatizovanog medijskog narativa (kako u ratu, tako i u miru), dok razum ostaje ona spora i teška mašinerija koja sortira, relativizuje i poredi.

Objedinjujući tekstove napisane za Le Monde diplomatique, knjiga se zasniva na pregledima međunarodne štampe, izjavama centralnih aktera u „intervencijama“ na Kosovu, u Avganistanu i Libiji, detaljnim analizama izveštavanja tokom vazdušnih napada, i služi da nas podseti na to kako su mediji u proteklih 25 godina javnosti uskraćivali informacije – i kako to, nažalost, čine i danas. Pred vama nije zbirka izuzetaka, već pravilnosti; nije prikaz raznih proklizavanja, već normi.

Pošalji