jacques lacan prikaz jednog života i istorija jednog sistema mišljenja

JACQUES LACAN : PRIKAZ JEDNOG ŽIVOTA I ISTORIJA JEDNOG SISTEMA MIŠLJENJA

Elisabeth Roudinesco
U knjizi Javques Lacan - Prikaz jednog života i istorija jednog sistema mišljenja Elisabeth Roudinesco, kao istoričarka i psihoanalitičarka, ali i Lakanova savremenica koja je bila u bliskim odnosima sa nekim od članova njegove porodice, predstavlja nam detaljnu biografiju o Lakanu. Ona je u njoj obuhvatila kako njegov javni, tako i unutašnji, duhovni život, a sve to na osnovu obimnog istraživanja i upoređivanja mnoštva podataka.

Knjiga „Jacques Lacan. Prikaz jednog života i istorija jednog sistema mišljenja“ istorizuje kako Lacanov spoljašnji i javni život (porodično poreklo, dinamika porodičnih odnosa, socijalni status, građenje ili razgrađivanje slike o sebi, brakovi i prijateljstva) tako i Lacanov privatni, unutarnji i duhovni život (duhovno osvajanje i izoštravanje Freudovog nauka kroz strukturalnu, logičku i matematičku preradu, izuzetna izobraženost u naukama (filozofija, medicina, psihijatrija, matematika, lingvistika) i jezicima (latinski, nemački, engleski, kineski), primanje uticaja i vršenje uticaja). Ovako podrobnu biografiju Jacquesa Lacana (sačinjenu od devet delova, trideset dva poglavlja i skoro hiljadu napomena) Elisabeth Roudinesco napisala je kako kao istoričarka i psihoanalitičarka, tako i kao Lacanova savremenica koja je s nekim članovima njegove porodice bila u prisnim odnosima. Ova brižljivo pisana biografija o Lacanu sadrži i iscrpan kritički aparat i dodatke koji su sistematizovani u vidu celokupne bibliografije Lacanovih radova, tabela i genealogije, a sadrži i fotografije, detaljan indeks imena i registar pojmova i ideja. Čitava ova biografija proistekla je iz pomnog autorkinog istraživanja dvadesetak pisanih, zvučnih i fotografskih arhiva, iz prikupljanja neposrednih svedočanstava preko devedeset sagovornika, iz iščitavanja (različitih verzija) Lacanovih dela i dela o Lacanu, i iz upoređivanja i ponovnog proveravanja prikupljenih podataka.

Pošalji