ekonomija identiteta

EKONOMIJA IDENTITETA

George A. Akerlof, Rachel E. Kranton

KAKO NAŠI IDENTITETI OBLIKUJU NAŠ RAD, PLATE I BLAGOSTANJE!
Ekonomija identiteta je novi način razumevanja odluka ljudi — na poslu, u školi i kod kuće. Tom ekonomijom bolje možemo shvatiti zašto podsticaj poput deoničkih opcija deluju ili ne deluju; zašto su neke škole uspešne, a druge nisu; zašto neki gradovi i gradići ne ulažu u svoju budućnost — i mnogo, mnogo više od toga..
Ekonomija identiteta premošćuje kritičan jaz u društvenim naukama. U ekonomiju uvodi identitet i norme. Predrasude ljudi o tome šta je primereno, a šta je zabranjeno i za koga, temeljne su za određivanje koliko će se truditi na poslu i kako će učiti, trošiti i štedeti. Zato identitet ljudi — njihove ideje o tome ko su i kakvima žele postati — može biti najvažniji činilac koji utiče na njihove ekonomske živote. I ograničenja koja društvo postavlja na ljudske identitete mogu takođe biti jedna od ključnih odrednica njihovog ekonomskog blagostanja.
“U svakodnevnoj ekonomskoj raspravi o tržištima i porezima često zaboravljamo na sile koje zaista prave razlike u našim životima. U Ekonomiji identiteta sedimo na ekonomskoj terasi sa Rachel Kranton i Georgeom Akerlofom i posmatramo ono do čega nam je najviše stalo — svoj identitet.”
- DAN ARIELY, autor: Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions
“U Ekonomiji identiteta George Akerlof i Rachel Kranton udružuju se da bi ljude i njihove strasti uveli u ekonomsku analizu. Udaljujući se od konvencionalnih opisa, oni predlažu paradigmu da bi se objasnilo zašto i kako identitet i društvene norme oblikuju ekonomsko odlučivanje. Sa zanosom i pronicljivošću, ova knjiga transformiše standardna ekonomska shvatanja organizacija, škola, rodne segregacije i rasne diskriminacije. Ta nova prosvećena ekonomija razotkriva svetlu budućnost za ozbiljnu saradnju ekonomista i sociologa.”
- VIVIANA A. ZELIZER, autorka The Purchase of Intimacy
“Ova intrigantna knjiga pokazuje koliko se mnogo može naučiti kada alate ekonomije pridodate drugim, danas raspoloživim intelektualnim resursima za razmišljanje o moći identiteta. George Akerlof i Rachel Kranton izveštavaju o rezultatima tehničkog modeliranja bez uranjanja čitaoca u tehnikalije. Rezultat je pristupačan i jasan rad.”
- KWAME ANTHONY APPIAH, autor The Ethics of Identity
“Ekonomija identiteta meša elemente psihologije s tradicionalnom ekonomskom analizom. Pisanje je jasno, zanimljivo i neopterećeno žargonom. Međuigra između teorijskih predviđanja i konkretnih primera veoma je uspešna. Knjiga dovodi do fascinantnih razvojnnih pomaka na spoljnoj granici ekonomije i stavlja je na dohvat ruke širokoj publici.”
- H. PEYTON YOUNG, Univerzitet u Oxfordu
“Ekonomija identiteta puna je kreativnih i zanimljivih misli koje će veseliti i intrigirati one koji je pročitaju. Pisanje je lucidno i pristupačno, s minimumom standardnog ekonomskog žargona, što omogućava da knjiga stekne veliki krug čitalaca širom društvenih nauka.”
- TIMOT HY BESLEY, Londonska škola ekonomije i političkih nauka

Kratak sadržaj
I. Ekonomija i identitet
Uvod
Ekonomija identiteta
Identitet i norme u korisnosti
Kamen iz Rosette
Gdje nam je mjesto u današnjoj ekonomiji
II. Rad i školovanje
Identitet i ekonomija organizacija
Identitet i ekonomija obrazovanja
III. Rod (spol) i rasa
Rod (spol) i rad
Rasa i manjinsko siromaštvo
IV. Pogled prema budućnosti
Ekonomija identiteta i ekonomska metodologija
Zaključak i pet načina kako identitet mijenja ekonomiju

GEORGE A. AKERLOF je profesor ekonomije na Univerzitetu u Kaliforniji, u Berkeley-ju i dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju 2001. godine.
RACHEL E. KRANTON je profesorka ekonomije na Univerzitetu Duke. Akerlof je s Robertom Shiller-om koautor knjige “Životinjski duhovi: kako ljudska psihologija pokreće ekonomiju i zašto je to važno za globalni kapitalizam” (Animal Spirits: How Human Pyschology Drives the Economy and Why It Matters for Global Capitalism, Princeton).

Pošalji