interpretacija epske narodne poezije u srednjoj školi, biljana pasternak

INTERPRETACIJA EPSKE NARODNE POEZIJE U SREDNJOJ ŠKOLI, BILJANA PASTERNAK

Biljana Pasternak
Biljana Pasternak u svemu pokazuje da je na liniji najsavremenijih stremljenja u nastavi književnosti. To je naročito pokazala metodičkom eksplikacijom narodne pesme „Banović Strahinja”. Tu se vidi da ona ume i praktično da primenjuje najefikasnije metodičke sisteme za čiju se primenu zalaže: učenike je stavljala pred ključne etičke i estetske probleme koji pri analizi ove pesme iskrsavaju; o problemima se raspravljalo uz obrazloženje stavova, pri čemu su se učenici učili kulturi raspravljanja i kulturi dijaloga, toliko neophodnoj u jezičkoj komunikaciji i ophođenju današnje kulturne javnosti.
Pokazala je od kakvog je značaja tumačenje književne umetnosti u korelaciji sa drugim umetnostima. Vešto povezivanje i kompariranje književne i scenske umetnosti pri nastavnom tumačenju narodne pesme „Banović Strahinja” omogućilo je međusobno sinergetsko delovanje ovih umetnosti na razvoj učeničke i estetske i etičke senzibilnosti i inspirisalo ih na sopstvena stvaralačka istraživanja, otkrivanja, razmišljanja i delanja.
Pošalji