zvuk i muzika u pozorištu
rasprodato

ZVUK I MUZIKA U POZORIŠTU

Dina Kej, Džejms Lebreht
Zvuk je sveobuhvatan proces i događaj koji povezuje i ujedinjuje naše raznovrsne doživljaje sveta... daje nam unutrašnji osećaj kontinuiteta... on je najefikasniji način da komuniciramo sa drugima... i sastavni je deo totalnog zvučnog programa koji u TEATRU komunicira na ontološkom nivou.iz pogovora Pitera Selarsa
Iz ovih nekoliko istrgnutih rečenica može se sagledati osnovni pristup autora razmatranjima kompletne uloge zvuka i muzike u pozorištu. Jedanaest poglavlja čine ovu knjigu nezaobilaznim štivom za profesionalce koji rade u teatru (reditelji, glumci, kompozitori, dizajneri i operateri zvuka), ona je takođe i odlično nastavno sredstvo za one koji uče i proučavaju pozorište, a takođe će biti i dobro uputstvo za sve koji žele da se više upoznaju sa tajnama pozorišne umetnosti.

Autori razmatraju razvoj dizajna pozorišnog zvuka (u pozorišnom programu brodvejskog mjuzikla Isus Hristos superstar prvi put je upotrebljen izraz „dizajner zvuka“), a potom nas uvode u osnove dizajna, razvoj koncepta sinopsisa zvuka, kao i način pripreme, snimanja, montaže i obrade muzičkih numera i zvučnih efekata. Slede poglavlja u kojima se govori o radu na probama i reprodukciji zvuka u predstavi, a dva poslednja poglavlja – Forum reditelja i dramskih pisaca i Forum dizajnera zvuka i kompozitora – sačinjena su od iskaza i razgovora ovih pozorišnih poslenika u kojima su zabeleženi odgovori na pitanja u vezi sa dizajnom zvuka i njegovoj ulozi u savremenom teatru.

Pošalji